Vliegtuig eten, natte sokken & hitte. - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jente Pieters - WaarBenJij.nu Vliegtuig eten, natte sokken & hitte. - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jente Pieters - WaarBenJij.nu

Vliegtuig eten, natte sokken & hitte.

Blijf op de hoogte en volg Jente

07 Februari 2014 | Indonesië, Jogjakarta

JAAAA HOOOOI

Eerste reisverslag vanuit het verre Indonesië.

Het begon allemaal deze morgen, in mijn melkher.. ohnee, op Schiphol. Het afscheid viel mij alles mee. Misschien had ik al zoveel tranen gelaten de afgelopen dagen dat het op was. Gelukkig waren er genoeg die wel getroost moesten worden. Deze zware taak namen Jimmy en ik dan maar op ons.. Ging prima. Iedereen bedankt nog voor de lieve kaartjes en foto's die ik mocht open maken!

Het vliegtuig zat bij lange na niet vol. Daardoor heb ik van Schiphol naar Abu Dhabi lekker een middag dutje kunnen doen, lang uitgestrekt op 4 stoelen. In Abu Dhabi moesten we even het vliegtuig uit, alles moest schoongemaakt worden & er kwamen meer passagiers bij. Monique en ik besloten (ondanks dat de lunch in het vliegveld niet tegenviel) eten te halen, iedereen ging even de benen strekken & we werden lekker aangekeken door 1.000.000 mannen daar op het vliegveld.

VERBAZING 1. Voor een hamburger bij MacDonalds in Dubai betaalde we 5 euro. Voor een pakje Marlboro betaalde we slechts 2,20. Ja, het is allemaal wat met dat omrekenen.

Dus, daarna zijn we terug in het vliegtuig gestapt en doorgevlogen naar Jakarta. Iets minder luxe wel, dit keer had ik slechts 2 stoelen voor mezelf. Wel bij het raam, met een filmpje aan en een Heineken biertje in m'n hand. Genieten dus.

Door een vertraging van deze vlucht moesten we eenmaal in Jakarta aangekomen als een gek door de immigratiedienst heen. Rennen naar Gate F4, waar onze vlucht naar Yogyakarta zou vertrekken. Dit zorgde voor lachwekkende situaties waarbij het vliegveld personeel met ons mee ging rennen om zo te zorgen dat we toch nog op tijd zouden zijn voor het vliegtuig.

Toen we EIN-DE-LIJK (na een vlucht van ongeveer 21 uur) in Yogyakarta waren regende het enorm hard. We werden dus ontvangen met een paraplu en natte sokken toen we eenmaal binnen waren. Daar stonden 2 mensen van de Universiteit ons op te wachten. Die hebben ons naar het hotel gebracht waar we nu zijn. Prima hotel, en Monique houdt mij gezelschap. Om 7 uur onze tijd (dus 1 uur 's middags Nederlandse tijd) worden we opgehaald en zullen we een rondleiding krijgen over de Universiteit.

Nu is het tijd voor een heerlijke koude douche. Wat gaan we hier veel mooie avonturen beleven, maar wat moet ik op het moment nog wennen.

Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

• 07 Februari 2014 - 13:36

Lotte:

Het klinkt super lieve Jent. En SUPER gaat het worden ook voor jullie!!
    Geniet van alles wat komen gaat en vergeet ons niet af en toe mee te laten genieten van jullie bijzondere avonturen.

Maak er een onwijs mooie reis van samen lieve vriendjes!

Dikke knuffel voor jullie allemaal!! xxxx

• 07 Februari 2014 - 16:23

Mirian:

Hoi Jente (en de rest),

Als dit al dag 1 is, kan de rest niet meer stuk haha.
    Geniet ervan!!

XX