Studentenleven in Indonesië - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jente Pieters - WaarBenJij.nu Studentenleven in Indonesië - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jente Pieters - WaarBenJij.nu

Studentenleven in Indonesië

Blijf op de hoogte en volg Jente

11 Februari 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Het is alweer een paar dagen geleden sinds mijn laatste reisverslag en aangezien ik hier zoveel meemaak kan ik het beter bijhouden.

We zijn hier nu 5 dagen. Het voelt alsof we hier al weken zijn, mensen zijn super aardig en behulpzaam, waardoor je je snel thuis voelt. Het is hier lekker relax, te laat komen maakt niet uit, en iets regelen kan zomaar eens 3 uur duren. Prima te doen dus voor mij. Ik kan hier wel aan wennen.

Dit weekend zijn we vooral bezig geweest met een appartement zoeken. Dat is gelukt. We hebben een mega luxe appartement, zeker in vergelijking met de andere appartementen waarbij de muren en de badkamers toch wel erg verschimmeld waren. Voor dit appartement betalen we 3 miljoen rupiah. Het is vreemd om hier te gaan pinnen of uit eten te gaan. Dan krijg je de rekening en moet je ineens een half miljoen betalen. Hilarisch is het dan weer wel, en het omrekenen gaat na een paar dagen eigenlijk vanzelf.

Het is hier heel normaal om voor elke maaltijd buiten de deur te eten. Dus in het appartement zit ook geen keuken. Per maaltijd met drankje betaal je ongeveer 50.000 rupiah. Dat is zo'n 3 euro, dus dat is nog te overzien. Maar het kan ook veel goedkoper.Tevens kennen ze hier het begrip toiletpapier niet. Wanneer je hier naar het toilet gaat staat er een bak met water naast, of een sproei kop. Daarmee maak je alles schoon, vervolgens trek je gewoon je broek op. Of je neemt tissues mee naar het toilet, zoals wij dus doen. Na een gesprek met Mass Dede over hoe we het toilet moesten gebruiken hebben we buikpijn van het lachen gehad.

Gisteren zijn we dus in de nieuwe appartementen getrokken en naar het winkelcentrum gegaan om spullen te halen zoals een wasmand, wasmiddel, een hoeslaken etc. Een taxi kost hier 1 euro 20. En die was ook wel nodig. Monique en ik konden de tasjes bijna niet dragen, zoveel dat we gekocht hadden.

Vandaag zijn Jimmy, Janna, Eef & Monique op City Tour geweest. Ik heb vannacht bijna niet geslapen, omdat ik last heb van het benauwde weer. Daarom ben ik vandaag thuis gebleven om uit te zieken. Heb een behoorlijke hoest, en eten binnenhouden gaat ook nog niet zo soepeltjes. Dus nog behoorlijk wennen aan het klimaat en de omgeving waarin ik terecht ben gekomen.

Ze ontbijten hier overigens met rijst, bij het middag eten nuttigen ze rijst, en bij het avondeten? Juist, rijst. Genieten.

Vanavond, als ik me misschien wat beter voel gaan we naar Amblas, het grote winkelcentrum, om avond te eten en de laatste inkopen te doen. Morgen zal onze eerste echte schooldag zijn. Maandag hebben we al een openingsceremonie gehad voor de opening van het nieuwe semester. Was gaaf om te zien, met een traditionele dans uit Yogya.

Ons schoolrooster zal er als volgt uitzien.
Maandag van 09:00u-17:00u.
Dinsdag van 09:00u-12:40u.
Woensdag 09:00u-17:00u.
Donderdag 09:00u-12:40
Vrijdag; stage.

Ik ben benieuwd! Kan niet wachten om de taal van hier te leren, en om me hier echt student te gaan voelen.

Mijn nieuwe adres zal ik vanavond (mijn tijd vanavond haha, het is hier 6 uur later) op Facebook zetten voor iedereen die dat graag wil weten.

Selamat Siang (Goedemiddag).

Liefs, Jente



  • 11 Februari 2014 - 22:39

    Uncle Eddie:

    Hoi lieve Jente, leuk om je blog te volgen, we zijn keibenieuwd hoe het daar allemaal gaat. Ik heb de webcam bij oma&opa weer op de laptop aangesloten, dus binnenkort ff skypen. Geniet ervan, doe rustig aan en geef jezelf de tijd om te wennen aan het weer en het eten. Groetjes aan de rest, kami mencintaimu (oftewel: we love you) xxx !!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jente

Actief sinds 24 Juni 2013
Verslag gelezen: 456
Totaal aantal bezoekers 17221

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 30 September 2014

Yogyakarta

15 Juni 2014 - 30 Juli 2014

Backpacken in Azië

05 Juli 2013 - 01 September 2013

Italian summer

Landen bezocht: