Bedankt Kelud.. - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jente Pieters - WaarBenJij.nu Bedankt Kelud.. - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jente Pieters - WaarBenJij.nu

Bedankt Kelud..

Blijf op de hoogte en volg Jente

15 Februari 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Ja Kelud, hartelijk bedankt. Gisteren besloot jij te gaan irriteren, waardoor wij wakker werden in een stoflaag. Mijn schone kleren heb je vervuild, mijn balkon is nog nooit zo stoffig geweest, en ik ben nu wel klaar met je.

Oke, gisteren werd ik dus gebeld op mijn kamer telefoon. Ik dacht nog bij mezelf 'Hallo, kennen die Indo-ers de term uitslapen niet? Ik ben vrij vandaag' en besloot dus niet op te nemen. Vervolgens hoorde ik hem bij mijn buurvrouw Monique afgaan, en daarna bij Eef. Ze dachten waarschijnlijk precies hetzelfde. Ik keek ondertussen op m'n telefoon. Iets met as, had ik de sigaretten niet goed uitgemaakt op het balkon ofzo? Ik sliep duidelijk nog. Janna nam echter wel op en na een aantal seconde hoorde we een blij kind op de gang 'SNEEUW!' Oke, ik was ook wakker. Sneeuw in Indonesië? Doe grappig. Toen ik een paar seconde later echter hoorde 'BOM!' sprong ik uit bed en stond ik binnen no time op de gang. Hee gezellig, de hele binnenplaats ligt onder het as. De plannen om te gaan shoppen waren binnen no time in het water gevallen (viel er hier maar eens regen uit de lucht, dan zou de as wegspoelen en het leven weer beginnen).

Gisteren hebben we de hele dag binnen gezeten. Vandaag zijn we even naar Amplaz geweest, de muren kamen hier op ons af.. Op straat is het grauw en rustig. Mensen blijven zoveel mogelijk binnen. Wij hebben van school mooie stofkapjes gekregen en een voedselvoorraad ingeslagen.

De aswolk hangt nu namelijk nog onder de regenwolken. Hierdoor kan de regen de grond niet bereiken en blijft het as dus lekker liggen waar het al lag. We moeten maar afwachten wanneer we weer normaal over straat en naar school kunnen.. Zojuist is het weer begonnen met waaien, waardoor alle stof weer in het rond vliegt. Maaaar, we hebben wel weer een natuurramp meegemaakt. Staat altijd mooi op je CV.

Ik hoorde dat er wel regen was bij jullie? Stuur die maar even deze kant op. Dan ga ik nu noodles eten en een regendansje doen. Hopen dat het werkt..


  • 15 Februari 2014 - 14:17

    Janna Kolen:

    HAHAHAHAHAA I LIKE!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jente

Actief sinds 24 Juni 2013
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 17214

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 30 September 2014

Yogyakarta

15 Juni 2014 - 30 Juli 2014

Backpacken in Azië

05 Juli 2013 - 01 September 2013

Italian summer

Landen bezocht: