SAYA LUPA - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jente Pieters - WaarBenJij.nu SAYA LUPA - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jente Pieters - WaarBenJij.nu

SAYA LUPA

Blijf op de hoogte en volg Jente

25 Mei 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Tsja, een reisverslag schrijven. SAYA LUPA (oftewel; ik ben het vergeten). Ik zal jullie niet vermoeien met details over wat ik (en mijn mede reisgenoten) allemaal heb gedaan de afgelopen maand. In plaats daarvan zal ik het kort maar krachtig doen. Prettig voor jullie & prettig voor Monique die ongeduldig op me zit te wachten.

We hebben de stage op de andere basisschool er ondertussen ook alweer opzitten. Van ieder vak op de uni krijgen we nu verslagen en presentaties die we moeten maken. Voor Bahasa Indonesia hebben we een filmpje met Indonesische ondertiteling gemaakt. Voor English for Children en Indonesian Culture ook een mooi verslag en volgende week hebben we nog een gesprek met Dede.

Ook hebben we ein-de-lijk een bezoekje aan de dierentuin gebracht (Fijn voor ons Eefke). Ik moet zeggen dat het me alles meeviel. Het was best tof om allemaal dieren die je in Europa niet hebt te zien en de meeste dieren hadden ook voldoende leefruimte, op de zielige bruine beren na. Na het vasthouden van de slang en leguaan was het tijd voor een drankje. Goede timing want nog geen minuut daarna begon het keihard te regenen. Al met al een mooie zondagmiddag opvulling. Gezellig!

De bioscoop was de afgelopen maand ook ons tweede thuis. Na Spiderman, Transcendent, Brickstone (2x), The Other woman en Divergent zijn we weer helemaal up-to-date wat betreft de nieuwste bioscoop films. Voor prijzen variërend tussen de 2 en 3 euro kun je het ook niet laten.

Het mooiste van deze maand was toch wel onze trip naar de Bromo. ’s Ochtends na een vertraging van 2 uur vertrokken Eef, Monique en ik daar naartoe. De reis duurde wat langer dan verwacht. ’s Avonds om half 11 kwamen we aan in het koude dorpje in de bergen. Een paar uur later stonden we alweer naast ons bed en gingen we de zonsopgang zien vanaf het ‘viewpoint’. Koud dat het was, maaaaaar zeker de moeite waard. Vervolgens gingen we naar de krater van de vulkaan. Apart om van zo dichtbij te zien. De zwavellucht staat nog goed in mijn geheugen gekrast.

Na al deze zware dagen was het tijd voor onze vakantie. Geloof me, die hebben wij ook hard nodig. We hadden immers geen carnavals of meivakantie gehad. Monique en Eef gingen aapjes kijken in Sumatra. Janna en Jimmy gingen naar Lombok. Ik ging naar Bali. Na een zwaar afscheid van Mo en Eef zaterdag morgen op het vliegveld (tranen weg moeten slikken) kon het avontuur beginnen. Bij aankomst ben ik naar Kuta gelopen, een afrader want het was een stuk verder dan ik had gedacht. Ook mijn tas was een stuk zwaarder dan dat ik van te voren had ingeschat. Ah, na 45 minuten kwam ik aan bij een homestay. Even vragen of ze een kamer hadden. Gelukkig, ik kon er terecht. De volgende twee dagen heb ik gesurft en vooral veel gezelligheid beleefd met wat Indonesische, Finse, Duitse en Zweedse mensen. Het was tijd voor verandering; Ubud. Een uurtje van Kuta af met de shuttle bus, weer een loop van 30 minuten maar dit keer nog een mooiere homestay. Tussen alle tempels in. In Ubud heb ik me 2 dagen prima vermaakt met het kijken van Hindoeïstische tempels en uiteraard Ubud’s Sacred Monkey Forrest. Wat een schattige aapjes! Gelukkig was ik daar ’s ochtends vroeg al want toen het drukker werd waren de aapjes wat minder lief.
Na twee dagen besloot ik terug te gaan naar Kuta om mijn vakantie goed af te sluiten. Gezelligheid met onbekende mensen in Apache Reggae bar en Skygarden met als DJ Don Diablo. Waren mooie feestjes! Na twee kleine permanente tekeningen op mijn voet (lees: tatoeages) was mijn weekje Bali compleet! Super tof ook om zoveel verschillende mensen te leren kennen die allemaal aan het rondreizen zijn. Ik heb enorm veel zin in het avontuur nadat we hier klaar zijn in Yogyakarta. De bestemming daarvoor is overigens nog onbekend..

Het laatste wat ik wil vertellen is dat ik vanmorgen bij een traditionele Islamitische bruiloft was van onze docent Dede. Heel gaaf om mee te maken en om te zien. Uiteraard werden we daar ook weer goed verwend met een lekkere Indonesische rijsttafel..

Oke, die arme Monique wacht al 20 minuten op me, ik denk dat ik er maar eens een punt achter moet zetten.

Liefs en ik zie jullie allemaal over 2 maanden alweer!

Jente

It ain’t perfect but it tastes like freedom.

  • 25 Mei 2014 - 11:16

    Siefpief:

    Jo, klinkt allemaal als het goede leven daar. Tof!

    Geniet er nog van, maar dat komt wel goed ;)!

    Ciao! X

  • 25 Mei 2014 - 22:04

    Uncle Ed:

    Geweldig verhaal Jente, supervet wat je allemaal doet en meemaakt. Als ik nog 20 was kwam ik zo die kant op! Groetjes Uncle Ed

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jente

Actief sinds 24 Juni 2013
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 17224

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 30 September 2014

Yogyakarta

15 Juni 2014 - 30 Juli 2014

Backpacken in Azië

05 Juli 2013 - 01 September 2013

Italian summer

Landen bezocht: