Avontuur in het vooruitzicht - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jente Pieters - WaarBenJij.nu Avontuur in het vooruitzicht - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jente Pieters - WaarBenJij.nu

Avontuur in het vooruitzicht

Blijf op de hoogte en volg Jente

09 Juni 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Deze week was een week vol afscheid. Maandag had ik mijn eindgesprek met Dede. Dinsdag waren de voorbereidingen voor de afscheidsceremonie in volle gang. Woensdag was de daadwerkelijke afscheidsceremonie waarbij we een traditionele Indonesische dans hebben gedanst, twee liedjes hebben gezongen en Monique en ik een speech hebben gegeven. Het was best raar om na 4 maanden in dezelfde zaal te zijn om nu afscheid te nemen daar waar we zo’n tijd geleden verwelkomd werden.

Vervolgens hadden we donderdag ons afscheid met een BBQ. Hiervoor hadden we docenten en tutoren uitgenodigd en heeft de security van Griya Anggitan ons geholpen met het klaarmaken van alle visjes en kip. Lekker en gezellig was het zeker! Nu het vertrek zo dicht bij komt ga ik steeds meer terugkijken op de afgelopen 4 maanden. Wat hebben we hier veel mooie dingen meegemaakt met z’n alle. Bezoekjes aan de Borobudur, Prambanan tempel, Bromo vulkaan, Karimunjawa, verschillende mooie stranden en nog zoveel meer. Zoveel lieve mensen leren kennen op de universiteit die een deel van mijn leven zijn geworden en juist die mensen maken het zo verschrikkelijk moeilijk om afscheid te nemen.

Zaterdag hebben Monique en ik onze tickets naar Jakarta geboekt. Vrijdag 13 juni om 10:50 zullen we richting Jakarta vliegen. Daar zullen we een paar twee dagen shoppen en feesten om vervolgens zondag 15 juni via Kuala Lumpur naar Cambodja te vliegen. Wat we daar allemaal gaan doen en meemaken is voor ons ook nog een grote verassing. Ik heb er beleven.

Over 53 dagen sta ik weer met mijn voetjes op Nederlandse bodem. Wat heb ik veel mensen gemist. Hopelijk krijg ik de kans om iedereen heel snel weer te zien en een dikke knuffel te geven. Maaaaaar dat moet nog eventjes wachten. Eerst genieten, genieten en nog eens genieten met mijn goede vriendinnetje in Zuidoost Azië!

  • 10 Juni 2014 - 12:55

    Ine:

    Hallo Jente, relax en geniet.
    een dikke knuffel van mij...........nog een paar nachtjes en dan zien we jullie weer......hahaha.
    Ook wij weten wat we missen!!
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jente

Actief sinds 24 Juni 2013
Verslag gelezen: 530
Totaal aantal bezoekers 17240

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 30 September 2014

Yogyakarta

15 Juni 2014 - 30 Juli 2014

Backpacken in Azië

05 Juli 2013 - 01 September 2013

Italian summer

Landen bezocht: