Super cool, super happy! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Jente Pieters - WaarBenJij.nu Super cool, super happy! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Jente Pieters - WaarBenJij.nu

Super cool, super happy!

Blijf op de hoogte en volg Jente

25 Juli 2014 | Indonesië, Kuta

Na een paar dagen in Kuta en het regelen van een shuttlebusje zijn Monique en ik naar Ubud gegaan. Daar sliepen we in een super chille guesthouse met zwembad. Dus maar eerst even een dutje doen om bij te komen van de anderhalf uur durende busrit. Wat hebben we het toch zwaar. De volgende dag stond het Sacred Monkey Forrest gebeuren op de planning. Ik was hier in mei ook al geweest maar had best veel zin om die aapjes weer te zien. Even wat bananen kopen en lachen maar. Het personeel daar is best grappig, dus we hebben veel plezier gehad. Vervolgens weer gewoon uitrusten bij het zwembad. Bezig met bruin worden.. dat wil zelfs na 5,5 maand nog niet lukken. Ik heb het bijltje erbij neergelegd jongens. Bij aankomst op Schiphol zal ik gewoon albino zijn, tenzij...

Gili Trawagan! Busritje van een uurtje en een Boottochtje van 2 uurtjes, maar dan heb je ook wat. Op de boot leerde we een super aardige Braziliaanse jongen leren kennen. Vrienden vanaf het eerste moment. Helemaal toen hij ongemerkt in zijn slaap op Monique haar schouder ging liggen en andersom Monique op haar buurt ook bij hem.. Best hilarisch achteraf. Op Gili hebben we het héééél relax gehad. De eerste middag vooral in de zon gelegen en gezwommen. Voor de tweede dag hadden we een snorkeltrip op de planning staan. Super veel tof koraal en vissen gezien & lekker gegeten op het buureiland Gili Air. De dag natuurlijk heerlijk afgesloten dit keer met een fles Rosé. Can life get any better? Blijkbaar wel! De volgende dag ben ik namelijk gaan scuba duiken. Aan het begin van de middag kregen ik en mijn duikmaatje uit Afrika een introductie in het zwembad. Vervolgens mochten we twee uurtjes later de zee in. Met een bootje zijn we naar 'sharkpoint' gegaan om daar gedropt te worden. Letterlijk. Ik werd met een vriendelijke duw op de derde tel achterover van de boot afgeduwd. Niks aan de hand. Stiekem keek ik al even naar de bodem, wauw. Nog even de theorie doornemen met de instructeur en toen konden we eindelijk naar 12 meter diepte. Jammer dat mijn camera maar tot 10 meter gaat, jullie hadden het moeten zien. Het koraal was echt prachtig. We hadden onder het duiken erg veel plezier. Super veel mooie vissen gezien waarvan ik de naam niet heb onthouden. Uiteraard ook verschillende zeeschildpadden gezien, eentje was echt een ouwe reus. Ik denk wel 60 centimeter lang. Helaas geen haaien.. Na 40 minuten was de zuurstoftank van m'n duikmaat op dus gingen we weer naar boven. Wauw, wat een ervaring was dat! Daarna ging ik opzoek naar Monique en onze andere 2 vrienden. Tijd voor wat voedsel. Daarna hebben we een tandem gehuurd. Monique en ik hadden er geen moeite mee maar de jongens waren wat minder goed in de besturing van deze fiets. Met z'n 4ren zijn we naar de sunset bar gefietst en hebben daar echt een prachtige zonsondergang gezien. Wat een dag!

De planning was om de volgende dag naar huis te gaan, maaaar zoals vaker kan dat altijd nog gewijzigd worden. In dit geval was Gili Trawagan echt super relax, dus een dagje extra kon geen kwaad. Zelfs toen is dat hele bruin-wordt ding niet gelukt, dus ik kom gewoon weer als een albino terug in Nederland.

We gaan nu ons 6 maanden durende verblijf in het buitenland goed afsluiten hier op Bali. Nog een paar dagen genieten van het zorgeloze bestaan dat we hier hebben. Mama, leg die flessen wijn maar vast koud. I'm coming home!

  • 26 Juli 2014 - 08:45

    Ine:

    Hallo Jente, zo te lezen gaat het allemaal prima. En ach dat je niet bruin wordt, dat is geen probleem, hoor!! Monique wordt ook niet zo snel bruin, dus dan valt het niet op......hahaha. Ik wil ze ook voor blijven, maar helaas. Nou meisje geniet nog eventjes van alles daar en dan zie ik je snel op Schiphol ;-)
    Doe Monique de groetjez......en tot SNEL !!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Kuta

Jente

Actief sinds 24 Juni 2013
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 17236

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 30 September 2014

Yogyakarta

15 Juni 2014 - 30 Juli 2014

Backpacken in Azië

05 Juli 2013 - 01 September 2013

Italian summer

Landen bezocht: